Blog

We mogen weer trainen!

by CrossFit Honest on 13 mei 2020

YES!!  We mogen weer samen trainen! Man man, wat hebben we er lang op moeten wachten.

Weken lang mochten we niet naar de plek die we ons tweede thuis noemen. Die plek waar je alles kan geven, kan zweten, kan gillen en kan huilen zonder dat iemand het apart vind. De plek waar je PR’s hebt gezet en waar je lekker mag gooien met gewichten.

En nu we weer mogen, wil je natuurlijk niets liever dan elke dag weer knallen en nieuwe PR’s zetten! Maar hoe verstandig en haalbaar is dat?

Nou, daar kunnen we kort over zijn; dit is niet verstandig en niet haalbaar. We zullen het met z’n allen weer rustig op moeten pakken en hieronder leggen we uit waarom dat zo is.

Door de verplichte, lange rustperiode welke wij hebben gehad door het COVID-19 virus is ons lichaam veranderd. Mogelijk aan de buitenkant maar ook zeker aan de binnenkant. Dit geldt voor je;

  • Spiermassa.
  • Gewrichten
  • Banden en pezen
  • Spierspanning 

Ondanks dat we de Honest Home Workouts elke dag intensief hebben gevolgd heeft ons lijf de belasting van de zware gewichten gemist. Dit houdt in dat we dit weer allemaal opnieuw op moeten bouwen.

Toen je net begon aan CrossFit had je ongekende veel spierpijn na een work-out.  Traplopen of naar de WC gaan kon hierdoor af en toe een uitdaging zijn. Na een aantal maanden werd deze spierpijn steeds minder en wende je lichaam aan de belasting van het trainen. Deze tolerantie voor de zware work-outs moeten we weer opnieuw opbouwen.

Doordat we fysiek veranderd zijn, maar mentaal niet, wordt dit een lastige periode om weer op gang te komen.

Die ingebouwde rem die we in het begin hadden die zei dat we rust moeten nemen, hebben we ver weg verbannen. Zo ver als ons fysieke gesteldheid toeliet voor het COVID-19 virus. En nu we terug zijn, is die stem nog steeds ver weg verbannen. Echter, het fysiek dat daarbij hoorde is er niet meer.

We moeten hierdoor de komende 3 á 4 weken alles weer rustig opbouwen. De zware gewichten moeten nog even op zich laten wachten en voor we die Muscle Ups weer aan elkaar rijgen gaan we eerst beginnen met een Strict Pull-Up. 

De coaches gaan jullie helpen waar nodig, en mogelijk af en toe ook afremmen voor jullie eigen veiligheid. 

We willen zo fit mogelijk blijven en geen blessures oplopen door onze ego’s, ego’s welke wij normaal buiten de deur laten, maar nu we buiten trainen dus thuis laten 😉

CrossFit HonestWe mogen weer trainen!