Powermama Lessen

Wanneer

Elke zondagochtend om 09:00u en vanaf september elke donderdagavond om 20:00u

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Tijdens de lessen sterker worden en werken aan kracht en conditie, balans en coördinatie.

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

Hoe doe je dat? CrossFit Honest biedt in samenwerking met de Core Academy het PowerMama lessen aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

voordelen sporten tijdens de zwangerschap

  • Conditie loopt minder terug
  • Minder last van zwangerschapskwaaltjes
  • Minder gewichtstoename
  • Gezonde groei van de placenta
  • Beter en dieper slapen
  • Beter humeur (!)
  • Fit je bevalling in

voordelen van het Powermama Programma ná je bevalling

  • Sneller herstel na je bevalling
  • Rustig en gecontroleerde opbouw na je zwangerschap
  • Focus op juiste houding en techniek
  • Doelgericht trainen (sterk maken bekkenbodem, diastase verkleinen)
  • Kennis maken met CrossFit!

Waarom deelnemen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de PowerMama lessen wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingen en/of je eigen sport. Ook bij (preventie van) klachten als bekkenpijn, urineverlies en verzakkingsklachten kunnen wij je helpen. Daarnaast laten we je kennismaken met CrossFit. Je hebt na afloop van je lessen een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

 

Wat houdt het in?

De trainingen richten zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen en leren jou hoe je op een veilige en verantwoorde manier kan trainen. Tijdens de lessen krijg jij uitleg over o.a. houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke kanten zijn, maar ook waar je meer aandacht aan kunt geven.

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met CrossFit fundamental movements zoals air squat, front squat, shoulder press en deadlift.

Voor wie?

De PowerMama lessen zijn voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem zijn uiteraard ook welkom om mee te doen.

Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken..

De lessen worden ook aangeboden in de vorm van One-on-One coaching. In dat geval krijg je acht weken lang krijg je één uur per week 1-op-1 begeleiding. Heb je zwangeren/pas bevallen vriendinnen? Dan kan het natuurlijk ook samen!

1-on-1 Coaching

€440 voor 8 weken

10 Rittenkaart Members

€105

10 Rittenkaart Non-members

€165

*Het programma is beschikbaar voor zowel leden als niet-leden.

*Voor leden met een abonnement geldt een gereduceerd tarief.

*One-on-One coaching kan bijvoorbeeld ook 4 weken lang 2x in week -> Vraag naar de mogelijkheden!

*Het programma is beschikbaar voor zowel leden als niet-leden.

*Personal Training is ook mogelijk bij jou thuis.

Wil jij een intake inplannen, heb je vragen of wil je meer informatie over de trainingen? Neem contact op via: rianne@Crossfithonest.nl  of bel/app naar: 06 – 14032452 of mail naar tessa@crossfithonest.nl

Door wie?

Hallo mama’s (to-be)!
Mijn naam is Rianne en samen met Kees ben ik met veel plezier (mede-) eigenaar van CrossFit Honest. Ook ben ik een trotse mama van twee een prachtige, eigenzinnige en mooie meisjes: Nine en Hanne.

Mijn eerste zwangerschap, bevalling en herstel (2016) vond ik allemaal vrij heftig. Ik merkte al snel dat het moeilijk is om ‘mijn’ sport te doen met een lijf dat in sneltreinvaart verandert. Ik miste kennis en informatie over het veilig en gericht trainen. Toen er steeds meer vrouwen bij ons in de box zwanger raakte merkte ik keer op keer dat elke vrouw zó anders is en dat mijn eigen ervaringen te kort schoten in het bieden van de juiste begeleiding.

Omdat ik de doelgroep (aanstaande) moeders serieus neem en ik het fantastisch vind om met ze te werken wilde ik meer leren over het begeleiden van vrouwen tijdens deze bijzondere periode. Daarom heb ik in juni 2018 een opleiding gevolgd bij de Core Academy en zijn we de PowerMama lessen aan gaan bieden bij Honest. In die tijd erna volgden er meerdere opleidingen op dit gebied. Ook mijn tweede zwangerschap, bevalling en post-partum periode zorgen voor veel nieuwe inzichten. Kortom; Ik ben een trotse coach met pre- en postnaal fitness als prachtig specialisne!

Hoi! Wat leuk dat je interesse hebt in het Powermama programma! Ik ben Tessa en sinds halverwege 2019 aan het werk als Powermamacoach. Zelf heb ik altijd erg graag gesport. Hardlopen was mijn passie maar vanaf het moment dat ik in 2015 de box van CrossFit Honest binnenliep was ik verslaafd aan CrossFit. Toen ik in 2017 zwanger raakte wist ik meteen dat ik door wilde blijven sporten. Want in beweging blijven heeft zóveel voordelen voor zowel moeder als ongeboren baby. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik het aan moest pakken. Wat wel verantwoord was en wat ik beter kon laten. Het Powermama programma werd toentertijd nog niet gegeven bij Honest dus struinde ik het internet af, zoekend naar relevante informatie over zwanger zijn en sporten.

 

Tijden veranderen (gelukkig!) en CrossFit Honest biedt alweer een tijdje de Powermama lessen aan. Ik vind het superleuk om zwangere en pas bevallen vrouwen te coachen op het gebied van bewegen en sporten. Door de meeste vrouwen wordt het zwanger zijn en de periode na de bevalling als een hele speciale periode ervaren. Eentje die je waarschijnlijk niet heel vaak meemaakt in je leven. Het is een periode die veel vragen oproept, ook op het gebied van sport. Over welke bewegingen je bijvoorbeeld kunt maken. En welke bewegingen beter niet. Of over de maanden na je bevalling of keizersnede en hoe je jouw herstel kunt bevorderen. Door uit te leggen wat er tijdens de zwangerschap gebeurt en door gezamenlijk versterkende of juist ontspannende oefeningen te doen hoop ik bij te dragen aan deze speciale periode. Want zeg nou zelf, hoe vet is het om met een aantal zwangere like-minded en sportieve dames bewust met je eigen lichaam en sporten bezig te gaan?

 

Tot slot nog wat info over mijzelf: ik heet dus Tessa en woon samen met de Honest huisfotograaf Rein, ons dochtertje Nieke en 2 katten. Ik heb een goede zwangerschap en snelle bevalling gehad. Ik kan het natuurlijk niet hard maken maar ik ben er van overtuigd dat dit te maken heeft met het feit dat ik door ben blijven CrossFitten 🙂

Na mijn bevalling kon ik niet wachten om weer te beginnen met sporten. Na een kleine 2 maanden gewacht te hebben liep ik vol goede moed liep ik de box in. Om er een paar tellen later achter te komen dat ik geen idee had van wat mijn lichaam wel en niet meer kon. Het voelde allemaal zo ontzettend anders! Het heeft mij een hele tijd gekost om weer een beetje vertrouwen te krijgen in mijn lichaam. Ik weet zeker dat ik toentertijd heel veel baat zou hebben gehad bij het Powermama programma.

 

Naast Powermamacoach werk ik als pedagogisch beleidsmedewerker en coach bij een kinderopvang organisatie en ben ik begin 2020 gestart met mijn eigen bedrijf, de PosiPedagoog, gericht op pedagogiek, ouderschap en mindset.

Vraag nu intake aan!

Uw naam (*)

Uw email (*)

Uw bericht

peenstraZwangerschapstraining